Terjed, mint a vírus. Sokan fel sem kapnák rá a fejüket, ha nem lenne benne, hogy betiltották. Persze nem tiltották ám be sehol, főleg nem foglalkozott ilyesmivel az Európai Unió, az csak bulváros hangulatkeltés.

Ugyanakkor felmerül a gondolat, hogy miért kell ilyen etikátlan, bulváros baromságot melléhazudós módszerrel terjeszteni valamit. Hiszen a jó bornak sem kell cégér, eladja az önmagát. Ha valami minőségi, azt úgyis felkapják. Ha tehát valami esetén ilyen ócska módszerekhez kell folyamodni, hogy terjedjen, ott már érdemes gyanakodni…

Aztán persze ha rákérdez bárki, hogy “na és mégis miért tiltották be”, jönnek a hablatyolások, és az olyan válaszok, amikről csak remélheti a kérdező, hogy a válaszadó maga sem gondolhat komolyan akkora baromságot, mint amit állít. Lásd az alábbi beszélgetést:

– Miért tiltották be?
– Most mondta egy volt sulitársam (gyakorlatilag: hozéármándó nagynénjének a fiának az unokájának a lányának a testvérének a veje), hogy a hossza miatt…

Láthatóan gőze nem volt az illetőnek arról, hogy miért tiltották be, ami nem csoda, hiszen nem tiltották be. De pont a hosszára hivatkozni már végképp baromság. A televízióknál a reklámszpotokért az általuk felhasznált adásidő, tehát az adott szpot másodpercekben mért hossza alapján szoktak pénzt kérni, így egy közel 5 perces kisfilm egyszerűen nem fér bele reklámként, és ráadásul iszonyatosan drága is lenne.

A másik fontos szempont a hossz kapcsán az ergonómiája. Ha egy szpot 30 másodpercnél hosszabb, rengetegen elkapcsolnak róla, így szintén értelmetlen lenne leadni.

Tehát a cím több szempontból is alapos csúsztatásokkal él:

  • szerepel benne egy nagy hatalom
  • a betiltás szó használata, ami az elnyomás érzését szándékozik sugallni
  • reklámnak minősít egy kisfilmet

A cím tehát nem csak részeiben valótlan, hanem egészében is.

Nem azzal van a baj, hogy fel akarjuk hívni a figyelmet arra, hogy a hazai termékek vásárlásával a hazai gazdaságot, és így gyakorlatilag saját magunkat támogatjuk, hiszen ez a cél pozitív! Hanem azzal a módszerrel, hogy hazugságok, és bulváros szóhasználat kell ahhoz, hogy terjedjen az ige.

Csak esetleg jusson eszünkbe az, hogy ha mindig mindent túlhangsúlyozunk, egy idő után már immunisak lesznek rá az emberek, ha mindig minden szenzációs űberszenzáció. Mint mikor valaki feleslegesen kiált farkast, és mikor az tényleg eljön, már senkit nem érdekel.

//ps.: Ez az a dicső kisfilmAz Európai Unió által betiltott reklám (YouTube)

HÁHÁ! BRÉKING! A kisfilmet készítő cég válasza:

Ezúton tájékoztatunk Mindenkit, miután az interneten az a hír terjed, hogy az EU betiltotta a Válassz Magyart! kisfilmünket, hogy a hírnek semmilyen valóságalapja nincsen!

A kisfilm idén január óta látható az interneten, de annak rövidebb változatai az AMC-vel együttműködve nyáron a TV csatornákon is mentek. Ez egy téves információ, ami úgy látszik, hogy sokak érdeklődését felkeltette és így a film terjesztését újra elindította. Ez utóbbinak örülni kell, hiszen a film népszerűsítése vélhetően hozzájárul a magyar termékek vásárlásának fellendítéséhez.

Magyar Termék Nonprofit Kft.

Kategória: ÉrkezettBlog

0 hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük